Hur ska vi kunna begära någon annan att hålla en hemlighet, när vi själva inte kunde det?

På nyårsafton var jag inbjuden hem till en föredetta klasskompis till mig i Strängnäs. Det bjöds på skumpa när man kom, snittar till minglet och pratstunden, förrätt innan trerättersmiddag och efterrätt och det var så sjukt gott! Jag kunde knappt sluta äta. Vi hade lekar medans maten tillberedes och jag lärde känna alla direkt, eftersom jag inte kände några innan utan bara hade sett vissa i skolan osv. Det var ingen fest men vi hade så trevligt ändå! Vid tolvslaget gick vi ner till kvarnen och skålade och tittade på fyrverkerierna innan vi fortsatte tillbaka och hade det trevligt. Bästa nyårsafton någonsin!


DAVID SUNDGREN:

Skriv något själv:

Vem är du?
Spara mitt namn!

E-postadress: (visas ej)

Skriv din egen bloggadress!

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0