Man bör aldrig skämmas för att erkänna att man har haft fel, för det betyder ju att man är klokare idag än igår

Ibland kan man bara bli jävligt förbannad. Dra åt helvete vad hatisk en människa kan känna sig, när hat också är en brist på fantasi. Något jag verkligen ogillar är att få min sida av historien hörd av människor som inte förstår, eller vill förstå hur man tänker och menar utan står fast vid ett svar som kanske inte alls stämmer. Dom är helt enkelt bensäkra på vad dem tror på, mest baserat på av vad man har för relation till vardera part. Eller att det åker in genom örat och ut genom det andra. Hur kan det komma sig att vårt minne är gott nog att i detalj bevara det som hänt oss, men inte gott nog att komma ihåg hur ofta vi berättat det för en och samma person? Ovisshet gör människan trångsynt. Hundar gläfser på vad de inte förstår. Vissa gör ingenting för att få allting serverat på silverfat medan vissa andra arbetar för att tjäna egna pengar. Vad är det vi lever vi för, om inte att göra livet enklare för andra? Aldrig ser vi våra vänners sanna värde. Medan de är i livet är vi alltför uppmärksamma på deras fel, när vi har förlorat dem ser vi bara deras dygder.

I helgen har jag varit med Angelica, hyrt skräckfilm, ätit massor, åkte till McDonalds i moraberg på natten med henne och marcus som man inte träffat på länge, saknar den människan! Varit med pappa och sprungit i affärer i plural inför julen på många olika ställen. Kollat på min lillebrors hockeymatch mot segeltorp i Järna och massor av annat roligt. Inte länge kvar till jul nu, hoe hoe hoe...


DAVID SUNDGREN:
Felicia:

Jävligt bra skrivet, och mycket är ju jävligt sant..



puss

2011-12-06, 15:21:32
Besök min blogg: http://fjaelkis.blogg.se/

Skriv något själv:

Vem är du?
Spara mitt namn!

E-postadress: (visas ej)

Skriv din egen bloggadress!

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0