Överallt är vi hänvisade till oss själva, vi skapar eller finner vår egen lycka

Imorse hade jag en liten sovmorgon innan jag började jobba uppe på Turinge idag, sjukt kul att vara lärare och visa barnen vad och hur dem ska göra, samt ha ansvar och respekt för att man är lärare. Att stå utomhus som rastvakt i kylan som biter på öronen när det blåser var inte lika roligt. Jag tycker verkligen inte om att det blivit så pass kallt och att det har snöat litegrann så jag måste ha dunjacka och tvingas skrapa bilrutorna när jag ska någonstans! Imorse var mina händer is.
Trivs jättebra och man glömmer verkligen bort allt annat skit hemma och så för att man är för upptagen med annat. Efter jobbet skulle jag egentligen bubblat med Marcus och köra en liten dagsfylla i karet men fick annat att göra hemma så blev ändrade planer! Pappa och Dennis ska på julbord så jag och Tobias ska äta ute! Mysigt.

Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.

 

Trackback
RSS 2.0